Oktober 8
Erik Elvingsson Heden

Marknadsför ditt hållbarhetsarbete — gör det till en del av ditt varumärke

Hur uppfattas ditt företag ur ett hållbarhetsperspektiv? Efterfrågan från konsumenter och leverantörer ökar och att jobba med strategisk hållbarhetskommunikation kring sitt hållbarhetsarbete är högaktuellt för de flesta företag idag. Välkommen till en Fokusträff där fokuset ligger på hur hållbarhetsarbete och varumärke hänger ihop.

Erik Elvingsson Hedén, grundare till Europas största studie om hållbarhet – Sustainable Brand Index, föreläser under Fokusträffen som arrangeras av IDC West Sweden AB. Han kommer prata om hur hållbarhetsarbete blir allt mer integrerat i företags varumärken och hur företag bäst går tillväga för att kommunicera hållbarhet så trovärdigt och effektivt som möjligt. Det är viktigt för företag idag att förstå denna utveckling och att kunna hantera det utifrån sin unika situation. Det blir en dag som ger dig konkreta verktyg, nya perspektiv och fina möjligheter att nätverka med deltagare från andra industriföretag i Skaraborg.

När: Tisdagen den 8 oktober, 13:00 – 16:00
Var: ASSAR Industrial Innovation Arena, Skövde
För vem: Alla intresserade av hållbarhetskommunikation inom den tillverkande industrin i Skaraborg. Eventet är kostnadsfritt.

Om föreläsaren

Erik Elvingsson Hedén är grundare av och VD på SB Insight, en insiktsbyrå som arbetar med undersökningar, analysrapporter, utbildningar, event och strategisk rådgivning med fokus på hållbarhet, varumärke och kommunikation. Erik är också grundare av varumärkesstudien Sustainable Brand Index och strategisk rådgivare till varumärken inom ett tiotal branscher.

Erik Elvingsson Heden

Dela
twitter facebook linkedin