Berätta för kunderna hur du tar ansvar, det kommer löna sig
De flesta tillverkningsföretag upplever att kraven på hållbarhet växer både från kunder, kundernas kunder och i rekryteringssammanhang. Gäller det även dig? Att börja fundera på hur du som företag kan hantera i din kommunikation kan vara avgörande. Att vara snabb på att ta sig an utmaningen ger möjlighet att positionera sig och ska du investera i ditt utvecklingsarbete – se då till att få utväxling av det även i ditt varumärke!
Utvecklingsarbete inom hållbarhet påverkar både företag och dess varumärke. Hur kommunicerar företag sitt hållbarhetsarbete på bästa sätt? Vad skall kommuniceras och på vilket sätt för att det ska ge största möjliga effekt och trovärdighet? Och hur ska det absolut inte göras?
Kommunicera med hållbarhet som redskap
Erik Elvingsson Hedén, grundare till Europas största studie om hållbarhet – Sustainable Brand Index, föreläser under Fokusträffen som arrangeras av IDC West Sweden AB. Han kommer prata om hur hållbarhetsarbete blir allt mer integrerat i företags varumärken och hur företag bäst går tillväga för att kommunicera hållbarhet så trovärdigt och effektivt som möjligt. Det är viktigt för företag idag att förstå denna utveckling och att kunna hantera det utifrån sin unika situation. Det blir en dag som ger dig konkreta verktyg, nya perspektiv och fina möjligheter att nätverka med deltagare från andra industriföretag i Skaraborg.
När: Tisdagen den 8 oktober, 13:00 – 16:00
Var: ASSAR Industrial Innovation Arena, Skövde
För vem: Alla intresserade av hållbarhetskommunikation inom den tillverkande industrin i Skaraborg. Eventet är kostnadsfritt.
Om föreläsaren
Erik Elvingsson Hedén är grundare av och VD på SB Insight, en insiktsbyrå som arbetar med undersökningar, analysrapporter, utbildningar, event och strategisk rådgivning med fokus på hållbarhet, varumärke och kommunikation. Erik är också grundare av varumärkesstudien Sustainable Brand Index och strategisk rådgivare till varumärken inom ett tiotal branscher.